ekdesign.blogg.se

Packing
Full fart idag med packning och ärenden som måste uträttas innan vi åker. Vi ska åka med ett lätt packning och kommer ha tillgång till att lämna en väska i Cusco där vi kommer spendera våra 2 första dagar för att aklimatisera oss.

Lista på packning inför Machu Picchu: 
Hikingskor (Bekväma och gärna använda minst 6 veckor före utresa)
Flipp-flopp 
Långa -och korta träningsbyxor
mjukisbyxor
Långa -och korta träningströjor
Hoodtröja
Regnjacka 
Mössa, Vantar, Tjocksockar (Klimatet ändras drastiskt över natten)
Underkläder + sport BH
Vattenflaskor 3 st (eller fler)
Regnponcho
Huvudlampa
Skavsårsplåster, Bandage, Tejp
solskydd, huvudvärkstabletter, resorb, myggmedel
Våtservetter, 
Huvudbonad (Keps, hatt osv) + solglasögon
sovsäck + tunnare liggunderlag
Kamera (extra batterier)
toalett papper
Sarong + badkläder
Pass + Pengar + mindre gåvor
Cusco:
Klänning 
Heltäckande byxor + tröja (kunna gå i kyrkorna)
Finare sandaler
resekit(schampo,balsam..) 

Så svårt att veta om något saknas när jag tidigare aldrig gjort någon liknande resa men förhoppningsvis så är det inget som jag ej kan köpa eller kan vara utan... 
#1 - Emelie Wilhelmson

Hejsan Emelie!
Jag är väldigt intresserad av att åka till USA efter studenten nu och jag undrar vilket bolag du åkte med och hur processen gick till när du sökte och så vidare?
Superfin blogg och jag hoppas du har det bra! :)

Svar: Hejsan Emelie!
Förlåt för otroligt sent svar... hoppas jag kan hjälpa dig iallafall! Ta det lite kort och om du har någon speciell fråga efter det så svarar jag gärna på det!
Jag åkte med STS (AupairCare som det blir när du kommer över till USA) Jag gick in på deras hemsida direkt och fick fylla i lite saker och redan dagen efter så ringde en otroligt trevlig tjej som sedan varit min kontakt person. Hon berättade allt om hur processen gick till. Du börjar med en intervju där du får berätta massa om dig själv och svara på frågor om erfarenheter sen tidigare och sedan betalningar. Du ska ha fyllt i papper innan intervjun med alla referenser. Du ska ha 200 h med barn innan processen går vidare. Sen när du har blivit godkänd så gör du din egen profil där familjen ska kunna gå in och kika samt kunna ta kontakt med dig. Väldigt spännande del i processen. Sen börjar det roliga när du bestämt familjen och när du vill åka :) Kram på dig!
emeliece.blogg.se

#2 - Elin

Är det något speciellt ni ska göra där?

#3 - ExklusivaMoi

SÅ länge man har sitt pass, pengar och kamera samt dens tillbehör så känns det en riktigt bra början =)...brillor och ev solskydd är inte heller dåligt att ha! Mobil med bra täckning är en fördel att kunna ha kontakt med omvärlden...
TREVLIG RESA!!

Svar: Tack grymt bra tips! :D fick med mig allt!! Det hade jag verkligen :)
emeliece.blogg.se

#4 - Nathalie

Spännande!
Packningen ser bra ut ;)

Svar: Verkligen :D Grymt!!
emeliece.blogg.se