ekdesign.blogg.se

MY JOB IS YOUR FUTURE
Folk säger att du bara tar hand om ett barn. Det är väl inte hela världen. 
Dem leker, grinar, äter och sover. Hur svårt kan det vara.... 
Barn behöver kärlek, stimulans genom aktiviteter och röster.  Den första tiden är viktigast. Hjärnans utveckling är i sin viktigaste fas. Hela grunden byggs upp för senare inlärning. 
Att få härma och upprepa. Se, Höra och göra!

Ibland så behövs inga statistiker eller forskning på vad som är bäst. Att bara vara uppmärksam, visa att du lyssnar och ser, och lära sig av sitt smarta barn.
Det finns inga fördomar för barn. Det är du som skapar dem.
Det finns inget hat. Det är dina känslor som smittar av sig.
Det finns massor av Kärlek om du bara tillåter det. 

Så när du säger att det är bara att ta hand om ett barn så har du fel.
Du är den viktigaste personen, Så visar vilken fantastisk väg dem kan ta. Hur aktiv du kan vara och se så många nya saker.
Du visar hur du behandlar andra människor och hur otroligt glad du blir av dem. Det finns ingen gräns för nya upptäckter.
Bara för att jag inte förstår ett språk så är det aldrig fel att få höra dem. Vi fick alla höra Mamma för första gången.

Så jag vill bara säga vilket fantastiskt jobb jag har. Säga hur viktigt det är att vara en del i ditt eller någon annans liv. Hur mycket vi kan påverka vår framtida generation. Låt dem få upptäcka själva och göra fel ibland. 
Ta vara på en chans som bara händer en gång. Så all cred till alla som gör ett sånt fantastiskt jobb, till alla runt omkring mig som har visat hur bra de tar hand om sina barn så jag vet hur jag vill ta hand om mina.

Du Leder vägen till vår nya statsminister, Visar vilket fantastisk jobb sjuksköterskorna gör, Vinkar till polisen och tackar för vår säkerhet. Saktar ner för byggarbetarna så de att vi kan få nya fina vägar. Öppar dörren, samt låter vår kära äldre generation få sitta efter 80 år av grym POWER. 
Det du gör är allas framtid, gör det bästa du kan så lovar jag att andra kommer göra detsamma för dig

#1 - Eivor ekman

Tack Emelie för dina åsikter ---- därför är du så lämplig att göra det du gör ! Kramar !

#2 - Bintu Malm Fraser

Oj verkligen jätte bra skrivet! Hoppas att fler läser det här :-)

Svar: Tack fina! Vad glad jag blir :) Hoppas jag med! Ha en fantastisk vecka. Kram
emeliece.blogg.se

#3 - Annsoh

Fina bilder! :)

Svar: Tack fina :) Kram
emeliece.blogg.se

#4 - kerstin ehrenholm

fantastiskt text så rätt du har fattat helt rätt Ta hand om er
Lycka till Kram

Svar: Tack vad glad jag blir!! Ta hand om dig med. Kram
emeliece.blogg.se

#5 - Cassandra Haraldsson

Bra skrivet!

Svar: Tack fina!! Ha en fantastisk vecka, Kram
emeliece.blogg.se

#6 - Cassandra Haraldsson

Så söta bilder!

#7 - coffeeandcupcake.blogg.se

Det är nog mer jobb än vad många tror. Bra inlägg ^^

Svar: Tack snälla! Vad glad jag blir :) Massa kramar
emeliece.blogg.se

#8 - Josefine

Håller med. Vem som helst kan dessutom inte ta hand om barn etc :)

#9 - Linda

Klockrent skrivet! Så bra!!
Eller hur långärmat så snyggt ock med rätt kombo kan bli så jäkla stilsäkert & klassiskt!

#10 - Caroline

Åh vilket fint och läsvärt inlägg!

Svar: Tack fina! Vad glad jag blir. Kram på dig
emeliece.blogg.se

#11 - Bintu Malm Fraser

Du har ett oerhört viktigt jobb!
Det är sånna som dig jag vill ska ta hand om mitt barn. Du verkar vara en väldigt klok tjej :-)
Jobbar själv som förskolepedagog och känner igen det där "bara passa barn hela dagarna, hur svårt kan det vara".

Svar: Tack vad otroligt glad jag blir. Så viktigt att få höra från någon som dug som har så mycket erfarenhet. Jag har självklart mina föräldrar, vänner och nära familj som jobbat med barn och tackar dem varje dag som visat hur viktigt det är.
emeliece.blogg.se