ekdesign.blogg.se

Saturday
 
 




 
So much fun with Emma and Elin in San francisco yesterday. Went first to Farmers market and bought some food then got stuck in a 2 hours trafic because of the demostration then right away to Noe Valley and went to a super cute café La Boulange. Perfect Sunday with Perfect friends. 
#1 - Emma

Hej! Jag är såå inne på att åka iväg som au pair till sommaren, och just nu lutar mitt val av organisation till sts, men jag skulle väldigt gärna vad du tycker om sts som organisation? Har det funkat bra för dig att resa med de? :)

Svar: Hej Emma!Det tycker jag verkligen att du ska göra! För mig har STS varit perfekt på alla sätt. Fått ett bra stöd med alla förberedelser innan och nu under tiden. Processen gick väldigt fort tack vare all information och organisation så om du ska åka nu till sommaren så. Jag är väldigt nöjd samt alla mina Au Pair vänner här i USA är också det så du kommer inte bli besviken :) hoppas du fick svar på din fråga annars så hör bara av dig så är kah jätte glad att svara på den igen eller nya! Ha en toppen dag!
emeliece.blogg.se

#2 - Emma

Hej igen, och stort tack för ditt svar verkligen!! Har så mycket funderingar vilket jag antar alla har, det är trots allt ett stort beslut! :)

- Har du fått hemlängtan? Hur tacklar man det isf?
- hur gick intervjun till? Var den på svenska/engelska? Och vad kan de tänkas ställa för frågor? :-)

Svar: Hej! Självklart! Det var precis lika för mig så jag förstår precis!!
- jag har inte fått någon hemlängtan än (varit här i 5 månader nu) vissa dagar saknar man vänner och familj. Men det är så mycket nytt och massa spännande saker som händer så tiden går jätte fort!
- intervjun med STS var både på svenska och på engelska. Frågor och svar på båda språken. Lite läsning och sedan får du chans att fråga alla funderingar som du har till er tjej/kille som också varit Au Pair!
Frågorna var kring dig hur du känner kring olika saker gällande barn, nytt land, kultur osv. Dina erfarenheter sen tidigare och vad du förväntas av ditt år som Au Pair.
Jag var verkligen jätte nervös innan men kan säga att det var absolut ingenting att vara nervös innan. Så himla trevliga tjejer som intervjuar, har själv en kompis som börjat som det nu efter sitt år som Au Pair. Det kommer gå toppen bra! Kommer du på något mer så hör av dig bara!
emeliece.blogg.se