ekdesign.blogg.se

Questions
Hej! Jag ska åka som aupair till San Francisco om en månad, hade vart jättekul om du vill skriva ett inlägg om hur de är att vara au pair och vad du gör om dagarna :D Hur länge har du vart därborta? Jättefina bilder på bloggen har du!

Hejsan! Åh vad roligt att du ska göra det. Jag hoppas att du hör av dig när du kommer hit :)
Jag kom till San Francisco för 5 månader sen genom STS och Au Pair Care. Jag och familjen är jätte nöjda med dessa företag eftersom det matchade ihop oss så himla bra. Jag tar hand om Hunter som nu är snart 8 månader och Sheena som är 14 år. Precis när jag kom så var han 2,5 månad och verkligen jätte liten på alla sätt. Det var verkligen spännande men väldigt läskigt i början att komma till ett nytt land och en helt främmande familj. Eftersom Hunter va så himla liten så var det mycket rutiner och saker som måste kommas ihåg. Men familjen hjälpte verkligen mig på alla sätt för att jag skulle känna mig trygg hos dem och att dem litar på mig tillsammans med Hunter. Eftersom att min värdmamma jobbar bara natt och är så hemma under dagen fast sover så ser mitt schema lite annorlunda ut.
Idag så kan en dag se ut så här för mig: 
06.00 Vaknar Hunter så då byter jag blöja på honom och leker.
07.30 Kommer Mamma hem och tar då över. Då har jag tid över till att äta en bra frukost och läsa nyheter och läsa olika bloggar. 
09.00 Tar jag över och då är det dags för 1:a "tuppluren" sovstunden
11.00-12.00 Beroende på när han vaknar så äter vi Lunch. 
12.00-2.00 (12.00-14.00) Så leker vi olika lekar samt går ut på antingen en promenad eller bara leker. 
2.00 Tar Hunter din 2:a "tupplur" sovstund. Dricker välling strax innan
3.00-4.00 (15.00-16.00) Vaknar han och vi äter då mellanmål och leker fram tills att jag slutar kl 5.00 (17.00) 
Har sångstund 1 gång i veckan och då går några timmar till att åka i bilen och vara där. Vissa dagar slutar jag kring 3.00(15.00) Och åker iväg och hämtar Sheena på tågstationen nere i stan. Slutar alltid på Fredagar 1.00-2.00 
När han sover så passar jag på att träna i vårt gym som vi har i garaget. Äter mellanmål eller lunch om jag inte hunnit det. Kollar på film, läser, bloggar. 

När jag slutat jobbet så finns det tillgång med bil till att kunna träffa kompisar eller åka och shoppa. 
Är alltid ledig Lördagar och Söndagar så brukar alltid åka in till San Francisco eller göra olika aktiviteter häromkring som exempelvis Hiking, Löpning, Klättring osv. Du kan åka iväg på en weekend till städer nära eller till andra stater i USA. Det är verkligen ett fantastiskt jobb för att träffa nya människor och upptäcka nya saker. Du lär dig verkligen att ta hand om dig själv och våga göra saker med andra men även själv. Jag kan säga att jag har verkligen växt som person och vågar göra mer saker idag. Hoppas att du fått svar på dina frågor och hör gärna av dig när du har kommer hit så vi kan träffas!

 

 

 
 
 


#1 - moa

Tack så mycket för ditt svar, låter superkul! Skickade en förfrågan på Facebook! så får vi se till o ses när jag kommer till San Francisco :D

Svar: Självklart!! Såg precis det, jätte roligt! Hör av dig när du är här! Lycka till fram tills dess :D
emeliece.blogg.se

#2 - Nathalie

Finisar!

Svar: Tack fina!! :)
emeliece.blogg.se

#3 - Linda

Vilka söta bilder

Svar: Åh tack vad glad jag blir! :) Kram
emeliece.blogg.se