ekdesign.blogg.se

I'm ready

 
För er som inte vet så 2:a April så kommer jag att åka till Machu Picchu, Peru och gå 6 dagars vandring på inkaleden. Fick hem dessa färgsprakande skor som jag håller på att gå in nu för att de ska vara så bekväm som möjligt i April. Har alltid haft problem med att lätt få skavsår när jag tränar och vad det beror på är väldigt svårt att säga. Men nu har jag varit på Sportsrunner och fått sulor som är formade för mina fötter. Har varit duktig nu att tejpa och plåstra om mina fötter innan jag gör någonting. Känns som att jag kommer klara mig den här gången. Det som blir jobbigt är att när jag väl börjar få skavsåren så hinner de aldrig läka eftersom man alltid har på sig skor. Det blir som en ond cirkel som aldrig slutar. 
Dessa skor är perfekt för branta upp och nedstigningar i all terräng. Mjuka och bekväma för fötterna och vattentåliga. Bara vänta och se om de klarar 6 dagars vandring  på inkaleden. 

#1 - MartinaOlsson

hej! allt bra? :)

#2 - Hillevi

Jättesnygga!

Svar: Åh tack fina!! Kram
emeliece.blogg.se

#3 - ♫♪ sandra

härliga färger!

Svar: Eller hur då! :) Kram
emeliece.blogg.se

#4 - Ida Lindborg ♡

Häftiga och snygga skor!

Sv: Jaa, himla frän blev den faktiskt! :D

Svar: Tack fina :) Ja väldigt må jag säga! Kram
emeliece.blogg.se

#5 - koksbloggen.blogg.se

Ser riktigt sköna ut, vilket roligt äventyr du ska ut på.👍

Svar: Dem är väldigt sköna nu och hoppas att dem kommer fortsätta vara det :) Längtar så otroligt mycket! Kram
emeliece.blogg.se

#6 - Sara Ekman

Fasen vad snygga! Och så avis jag blir, vill också besöka Machu Picchu!!

Svar: Eller hur då!!! Hoppas du kan få göra det i framtiden :) Kram
emeliece.blogg.se

#7 - maria eek

Vilken jätte rolig resa! Det hade jag inte tackat nej till! Fina skor med :)

Svar: Nä eller hur :) Är så lycklig! Tack fina
emeliece.blogg.se

#8 - ExklusivaMoi

Usch om du skulle få skavsår när du vandrar!! Vore ju inte det bästa men tur att du har tänkt till med det där =)... skavsår är något jag inte får så ofta! Funderar på att inverstera nya dojjor själv och tänkte fråga om just det där med skräddasydda sulor i sportaffären...
TREVLIG VECKA tjejen!

Svar: Eller hur! Skulle förstöra hela vandringen :) Vad skönt för dig, det är så himla jobbigt :/ Jag kan varmt rekommendera att göra det! Tar lite längre tid och kostar lite mer men man känner verkligen resultat efter bara några gånger! Jag är verkligen jätte nöjd och det är ju så enkelt att bara flytta runt sulan till de skor du använder :) Värt ett försökt iallafall! Ha en jätte trevlig vecka du med :)
emeliece.blogg.se

#9 - Robex Lundgren

finna bilder

Svar: Tack vad snällt :)
emeliece.blogg.se

#10 - Kimmey ~ Kung varje dag

Snygga skor!

Svar: Tack vad glad jag blir :) färgsprakande
emeliece.blogg.se

#11 - Amanda

Hej! Jag har funderat på att åka som Au Pair till USA i september men jag har ingen aning om hur någonting går till. Jag har googlat ganska mycket men har fortfarande mycket jag funderar över som ansökan och resan så tänkte fråga dig lite om det.
1. hur långt innan du reste iväg kontaktade du STS?
2. Var det mycket att göra innan du åkte, så som försäkringar internationellt körkort mm?
3. Får du själv välja familjen, önska dig barn i vissa åldrar och så via STS?
Tack på förhand!

Svar: Hejsan Amanda! Vad roligt :) Jag kontaktade STS ungefär 10 månader innan jag åkte och då gick alltid väldigt fort. Jag åkte iväg på en intervju sen fixade min profil på 2 månader och kunde då börja mitt letande på familjen. USA är väldigt säkert på så sätt och i och med det är det mycket förberedelser innan med försäkringar, VISA osv. Jag hade totalt 6 månader innan min resa och det var perfekt för att hinna med väntan med visum, internationellt körkort ditt projekt som du ska göra till familjen. När du skriver din profil så väljer du ålder på barnen utefter erfarenheten du haft sen innan och sen kan önska ålder. Du väljer helt och hållet din familj som du ska matcha med och när du väl kommer till det stadiet så kommer inget spela någon roll utan kontakten som du får med varje familj som kommer angöra ditt val av familj, Det är bättre att ha gott om tid så du kan vänta på den perfekta familjen istället för att skynda igenom processen! :) Lycka till och hör av dig om du har fler frågor.
emeliece.blogg.se

#12 - Johanna

Häftiga skor! Låter kul att åka på vandring! :)

Svar: Eller hur då :) Ska bli så himla spännande!!
emeliece.blogg.se